Snillen snackar

2009-01-11 @ 20:26:54

Jag måste nu först klargöra för er att när jag skrev att jag skulle till mormor i mina tidiga inlägg, så menade jag såklart inte min riktiga mormor då hon är död.
Detta är en gammal tant som bodde i min trappuppgång och jag har känt henne sedan jag var liten. Men från och med nu tänker jag börja kalla henne "Sonia" då det är hennes namn. Speciellt efter samtalet mamma fick av min moster då hon frågade om min mor hade en annan mamma, haha!

Nu snart börjar "Snillen Snackar" och jag själv borde få sitta med i programmet tycker jag, jag är ju skitsmart!
imorn är det tillbaka till skolan igen då, ska även få min försenade julklapp av bella, får jag den inte senast måndag ska hon göra en gyn undersökning hahaha!
Jag hoppas hon glömmer den (a) eller nej.. jag vill ha den.
Visste ni förresten att morm... Sonia.. är AIK:are? Eller vad dum jag är, har inte nämnt det tidigare.
Hennes senilitet verkar ha smittat av sig på mig.
Så här lät min och hennes konversation idag.

Jag: Hej mormor! (soniiia)
Sonia: ....?
Jag: Känner du inte igen mig?
Sonia: neeej..
jag: Ann-sophies dotter? (pekar på en bild i hallen)
Sonia: Jahaja! Men oj! vad lång du har blivit.
Jag: jaha...

Senare i köket.
Sonia: här har du två tallrikar, nu ska vi äta.
Jag: nej men jag är mätt. (ställer bort en tallrik)
Sonia: Här plocka på mat (ger mig tallriken som är kvar)
Jag: Visst ,hur mycket vill du ha?
Sonia: Är DU hungrig? Ät tills du blir mätt då.
Jag: Nej, jag är mätt, du ska äta..
Sonia: okej.. hur gammal är du?
Jag: 16...

Senare vid matbordet:
Sonia: Är du hungrig?
Jag: Nejtack, det är bra.
Sonia: Hur gammal är du?
Jag: Jag är 16..

Lite senare
Sonia: Vem är du?
Jag: Ann-sophies dotter.
Sonia: Jaha ojsan, vad trevligt!  men gud vad stor du blivit
jag: jaa..
Sonia: Hur gammal är du?
Jag: 16...

HaHAHAHAH dagen vart ganska intressant iaf..
Oerhört skrattretande i efterhand!
Nu ska jag springa o se Snillen snackar, och efter det ta ett bad.
skriver ikväll (:
//EmmaWictoria


Kommentarer
Postat av: Shorty

hahaha Liam är min brorson. Jag har inga barn

2009-01-11 @ 21:02:31
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: Jesus

sån fitta du är mot hon :O

2009-01-12 @ 08:26:54

Lämna din åsikt här! OBS kränkande kommentarer visas ej:

Namnet sötnos?:
Vill du bli ihågkommen?

Kontaktsätt?: (publiceras ej)

Din söta blogg?:

Skriv din åsikt:

Trackback
RSS 2.0